3050661305 |
Kömtu:Programa d'acompanyament per la promoció, prevenció i intervenció per al benestar emocional de la comunitat educativa |
2021-2022 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
18/1/2022 - 28/6/2022 (33 hores) de 12:45h a 14:00h |
|
ESC del Parc |
|
c. Parc Fondo d'en Peixo, 3 (El Prat de Llobregat)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat IV
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
07/01/2022 - 18/01/2022 |
|
DATA INICI PROVISIONAL |
| |
Descripció i Metodologia: |
El projecte Komtü, té com a premissa que l’escola, juntament amb l’entorn familiar, és un dels espais més importants per a donar suport de forma integral en la salut i el benestar de la infància.
Aquest enfoc integral, comporta involucrar i recolzar a totes les persones adultes que formen part de l’escola, especialment al professorat, però també als adults/es que intervenen en la cura i educació de l’alumnat.
|
| |
Objectius |
- Proporcionar eines al claustre docent de l’escola per millorar el clima escolar i les estructures organitzatives i/o pedagògiques.
- Proporcionar eines al claustre docent de l’escola perquè puguin acompanyar a l’alumnat en el desenvolupament de competències emocionals i socials.
- Proporcionar eines al claustre docent de l’escola per optimitzar la relació amb pares, mares i/o cuidadors/es.
- Proporcionar eines al claustre docent de l’escola per millorar l’acompanyament als infants que estan experimentant dificultats emocionals i/o relacionals específiques.
emocionals i socials.
- Proporcionar eines al claustre docent de l’escola per optimitzar la relació amb pares, mares i/o cuidadors/es.
- Proporcionar eines al claustre docent de l’escola per millorar l’acompanyament als infants que estan experimentant dificultats emocionals i/o relacionals específiques.
|
| |
Continguts |
El programa està compost de 10 blocs temàtics que es desglosen de la manera següent:
- Bloc 1: Trobada, observació i escolta
- Bloc 2: Neurociència aplicada a l’educació
- Bloc 3: Relacions de qualitat
- Bloc 4: Conflictes
- Bloc 5: Límits
- Bloc 6: Acompanyament de les emocions bàsiques
- Bloc 7: Pràctiques restauratives
- Bloc 8: Personalitat, autoestima i identitat
- Bloc 9: La sistèmica en l’educació
- Bloc 10: Auto-observació i estils d’acompanyament
|
| |
Formador/a |
Carles Bosch
|
| |
Avaluació |
Planificació de la transferència de la formació durant i després del procés formatiu:
● Observacions dels canvis (a nivell organitzatiu, de relacions, etc.)
● Registre de les pràctiques implementades per a millorar el benestar emocional i relacional dels membres de l’escola (mestres, famílies i alumnes)
● Recull de les activitats reflexives proposades i treballades amb el professorat.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores de formació previstes.
Valoració positiva de les activitats planificades
|
| |
Persones destinatàries |
Docents de l'escola del Parc del Prat de Llobregat
|
| |
E-mail |
crp-elprat@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
18/01/2022 |
1245 |
1400 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 8 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 9 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 10 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 11 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 12 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 13 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 14 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 15 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 16 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 17 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 18 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 19 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 20 |
dimarts |
28/06/2022 |
- |
- |
|
| |